SaitamaWhat.pngСтатья не переведена.
Ya ne dlya togo zashel na russkuyu wiki, chtoby chitat na angliyskom. Bistro pereveli na russkiy!
Общее
"Для того, чтобы помочь обычным людям справиться с волнением и страхом, мы, герои, должны всегда показывать им пример мужества, силы и красоты. Мы должны всегда быть готовы быстро и без промедления дать бой злу и справиться с ним. Вот, что для меня значит быть героем."
— Милая Маска[1]

Прекрасно Замаскированная Милая Маска (イケメン仮面アマイマスク, Ikemen Kamen Amai Masuku) — профессиональный герой 1 ранга A-класса в Ассоциации героев. Кроме своей геройской деятельности, он известен, как - известная модель, актёр и певец, как самая популярная знаменитость в мире.[3] Кроме его геройской работы, он является членом исполнительного комитета Геройской Ассоциации по продвижению героев.[2]

Милая маска скрывает, что он не является человеком. [4]

Предупреждение.png Следующая секция содержит спойлеры к оригинальному вебкомиксу. Разверните, чтобы увидеть контент, содержащий спойлеры.

Настоящее имя Милой Маски — Beaut (ビュウト, Byūto). Хотя первоначально он смотрел на Сайтаму свысока, впоследствии он стал одним из немногих, кто осознаёт его реальную силу. Он стал одержим силой Сайтамы после того, как стал свидетелем его битвы с Гару, заявив, что он обладает «истинной красотой подавляющей силы». Он стремился создать идеального героя из Сайтамы, но теперь находится в бегах из-за того, что его чудовищное «я» было раскрыто публике..

Внешность

Внешний вид Милой Маски.

Милая маска — высокий и стройный молодой человек с неряшливыми светло-голубыми волосами до плеч, и желтыми глазами. Он считается очень привлекательным со стороны общества. Носит белую куртку поверх серой рубашки с ожерельем в виде зеленого круга, и черными брюками. Во время битвы с Морским Царём он был с короткой спортивной причёской, с пробором влево. Далее он показывается с более длинными волосами, при обращении к сотруднику Ассоциации Героев. В своем последнем появлении, снова показан с короткими волосами. Интересно, что глаза Милой Маски меняются с желтого в кроваво-красный, когда он сильно разозлён[5].

Раньше Милая Маска был уродливым, поэтому работал героем в маске, чтобы скрыть свое лицо. В его оригинальном костюме была маска со знаком вопроса и плащ. Сильная ненависть к своему уродству заставила его тело измениться, и он превратился в [[Таинственное существо

During his fight with Pesky Clown, Sweet Mask revealed the face underneath his mask. His true full form is that of hulking hunchbacked monster.[6][7]

Характер

Придерживается мнения, что все герои обязаны защищать мирных граждан, и, если у них недостаточно сил, они должны стремиться быть сильнее. Из-за этих взглядов и стал довольно популярным. Также у него отлично подвешен язык. He also genuinely cares for the well-being of the citizens around him and wishes happiness upon every living thing in the universe.[8] Moreover, Sweet Mask can even stress himself out when thinking about new ways to please his fans.[9]

However, befitting the darker side of Sweet Mask's name, he has a hidden merciless nature. He is shown to have a burning hatred for anything that he sees as evil, including those whom he considers being evil’s accomplices and those who lend a helping hand to said accomplices.[10] Так он однажды заявляет, что «все зло в один миг должно быть стерто с лица Земли».

Тёмная сторона милой маски

Это проявляется, когда он беспощадно казнит группу захваченных инопланетян,которых он объявил злыми, утверждая, что просто осуществил правосудие на месте. Также ,когда ему было приказано вернуть беглого пещерного человека в лабораторию, Маска проигнорировал приказы начальства и убил его.[11] Sweet Mask also has no qualms in attempting to murder brainwashed innocent victims like Narinki's Private Squad or considering the murder of fellow heroes Atomic Samurai's Disciples.[12]

Милая Маска использует любые методы, которые делают героев популярнее. Он отмечает, что только продвижение в S класс или A класс достойны его внимания, поскольку они являются героями, которые привлекают наибольшее внимание общества. Следовательно, любые герои этих рангов, имеющие дурную славу, могут испортить его репутацию. Поэтому Маска остается на позиции 1 ранга A класса, чтобы предотвратить продвижение недостойных героев в S класс.

"Если вы ни на что не годны,то уйдите по своей воле из Геройской Ассоциации."

Милая маска очень нарциссичен в отношении "красоты, подавляющей силу", сказав, что "герои тоже должны быть красивыми", что составляет его своеобразную философию. Это становится очевидным, когда он проявил интерес к герою S класса Геносу, обладающего привлекательной внешностью и приоритетом совершать героические поступки, что соответствует философии Милой Маски. Or while chewing out the S-Class heroes whom he believed were unworthy of their positions, opting to subordinate them while filling in as team leader of the Monster Association raid.[13]

Likewise, Sweet Mask has infinitely less love for people who succumb to the power of evil he so venomously despises. Given how he questioned Zombieman's credibility as a human being, much less a hero, going by his odd abilities and asking why he couldn't die during the S-Class hero meeting.[14]

Однако, увидев поражение Гароу от Сайтамы, его точка зрения меняется и становится направленной на непреодолимую силу личности, а не красоту.[15]

He believes in a grand justice that will illuminate the world, and a hero who represents a great hope that everyone can see and latch onto. His plan is to have Saitama be the symbol he envisions.

His hatred for all things ugly stems from the fact that he himself once had an ugly face and chose to wear a mask out of shame. This intense hatred of his own ugliness caused his body to change and for him to become a Mysterious Being. Before he became a Mysterious Being, he attempted to be beautiful on the inside and adhere to strict moral principles. He even attempted to perform good deeds for the community, such as picking up litter, although no one paid attention to him. But when he transformed into a handsome man, his popularity skyrocketed to where it is now due to his extremely good looks. He initially viewed the public as vain for being blinded by outward beauty, but realized that he'd become just like them.

Sweet Mask reveals that his transformation has begun to corrupt and monsterize him, being responsible for the more bloodthirsty and ruthless side of him and making him lose his humanity. Killing monsters has been the only way he's stayed on humanity's side, and he's become more merciless, willing to make the sacrifice with the fewest casualties without hesitation while acting as though the choice was difficult for him. According to him, he'll eventually view justice as another symbol and completely cease to understand what it means to be human, something which he fears greatly.

Сюжет

Великое пророчество

Арка Группировка Метель

Милая Маска разыскивает монстра – пещерного человека, которого нашли замороженным во льду. Он говорит, что Ассоциация попросила взять его живьем, однако он не такой милый, каким кажется и принимает решение убить монстра на месте, что и делает, после недолгого сражения. [16]

Силы и Способности

As the top-ranked A-Class hero, Amai Mask is an extremely skilled and powerful individual. He is also far superior to everyone else in this class, and his skills are strong enough to put him in S-Class. He claims to be stronger than Atomic Samurai and is even confident enough in his abilities to stand up to other S-Class heroes, such as Flashy Flash. He chooses not to advance to S-Class so as not to allow weaklings to rank up. Fubuki describes him as a monster, much like her sister Tatsumaki, who is the second highest-ranked hero within the association. Fubuki, even after witnessing Saitama's display of power in the fight against her, was also convinced it would be impossible for him to surpass Sweet Mask. However, he has a very peculiar weakness; extreme ugliness paralyzes him, making him unable to move well and fight back, which renders him particularly vulnerable against Ugmons.[17] Besides his combat abilities, Sweet Mask is a talented actor and singer.

As confirmed by Atomic Samurai, he's definitely S-Class worthy, and can take on multiple dragon level opponents at once.[18] Despite this, he states he has never defeated a Dragon-level mysterious being by himself.[19] Once he transforms into his monster state, he's strong enough to overpower Pesky Clown, a dragon-level threat, with only a few blows, even breaking his arm. Even when Pesky Clown powers up further, although initially overwhelmed, Sweet Mask still manages to put an end to the dragon-level monster.

Физические Способности

Immense Speed and Reflexes: Sweet mask is extremely fast. He was able to kill a group of captured alien invaders before the nearby S-Class heroes could react. He effortlessly evaded Suppon's barrage of attacks and maneuvered behind him, striking him down with only two blows before the caveman could retaliate.[20]

More remarkably, he managed to fight off several clones of Black Sperm, a Dragon level monster. He was also able to dodge some of Evil Natural Water's attacks, which, according to Child Emperor, move faster than the eye can register, while still fighting against Black Sperm.[21] When attacking Garou, he managed to land 25 hits within seconds.

Immense Strength: Sweet Mask possesses incredible brute strength. During a concert, he forcibly manipulated a monster's movement without interrupting the flow of the performance.[22] He can also lift large pieces of rubble with ease, and destroy the tanks that housed the Monster Cells with a few swipes.[23]

He was able to lift a boulder much larger than he is with ease, as well as throwing it with great force. He also broke the hand of one of Black Sperm's giant clones with a single hit.[24] Once he transforms into his monster state, his strength skyrockets. He's able to stop Pesky Clown, a dragon-level threat, in his tracks, breaking his arm and defeating him rather quickly. Even after the monster powered up further after receiving attention and news coverage from the entire world, Sweet Mask is still strong enough to kill Pesky Clown with a single blow to the head.

Искаженное лицо сладкой маски

Immense Endurance: Possibly due to his abnormal body, Sweet Mask seemed to feel no pain upon being pierced through the chest by Evil Natural Water, and resumed fighting normally.[25] Abnormal Body: By unknown means, Sweet Mask was able to reattach his severed arm. According to himself, he was able to reattach it as it was a clean cut. He was also somehow able to regenerate his smashed face after Garou punched it. Sweet Mask's body seems to be capable of healing quickly from potentially lethal wounds. However, he doesn't seem to have the ability to regrow a severed limb, as he reattached his arm instead of just regrowing it.[26] Additionally, something peculiar about Sweet Mask is when angered, his body mutates, and the veins in his face grow in size. This is revealed to be because he is in fact a Mysterious Being who mutated due to his intense hatred for ugliness.

  • Transformation: Sweet Mask can transform into his true monster form to increase his power and strength. This causes veins to pop up all over his face and causes a huge increase in power. In this form he is capable of easily defeating Pesky Clown, an extremely powerful Dragon Level Mysterious Being, who notably injured Sweet Mask more than even Fuhrer Ugly, a cadre in the Monster Association.

Regeneration: Through unknown means, Sweet Mask possesses the ability to recover from extreme injuries to his body. This was first seen when Do-S pierced his eye with her tongue and cracked his face with the damage having healed almost instantaneously.[27]

Боевой стиль

Master Hand-to-Hand Combatant: Sweet Mask is an extremely skilled fighter. During his fight against Suppon, he first moves in the latter's blind spot, incapacitates him, and then delivers a lethal strike.[20] Sweet Mask's fighting style is brutal and efficient; he obliterates his opponents before they can retaliate.

Despite being unable to fight back, he took no notable damage against Fuhrer Ugly, a Disaster Level Dragon monster. He managed to repel the continuous assault of Black Sperm's clones, who easily broke through Atomic Samurai's defense, prompting the latter hero to comment that Sweet Mask and Black Sperm were even, at least temporarily.[18]

Miscellaneous Abilities

High Accuracy: Sweet Mask has shown some impressive feats of accuracy, particularly seen when approached by Fuhrer Ugly: when the monster was jumping all across the ceiling and walls of the hallway, Sweet Mask accurately threw a monster head he had in his hand directly at Fuhrer Ugly while the monster was still approaching him.[28]

Mental Resistance: Sweet Mask was able to completely resist Do-S' mind control whip.

It is possible that the whip's mind control simply had no effect on monsters, as Sweet Mask is actually a monster himself. Alternatively, Sweet Mask's own mental strength was improved by his need to keep his human form active at all times.

Рейтинг Героев

Sweet Mask's rating determined by the Hero Association[2]:

Тип способностей Выносливость Интеллект Справедливость Живучесть Сила Популярность Эффективность Боевые способности Общее
Физич. 8 7 8 7 8 10 9 7 64

Цитаты

  • (To a reporter) "Anyone can become a hero if you feel the desire for peace in your heart!"[29]
  • (To Suppon) "The association told me to bring you back alive, but I'm not that sweet."[30]
  • (To Do-S) "You think bargaining with me is going to work? Hideous creature, prepare to die."[31]
  • "I am an all-rounder who can gracefully defeat any opponent. I fear nothing."[32]
  • (Against Fuhrer Ugly) "I can't win against this one! Even the handsome, highly intelligent, capable, brave, mighty warrior worth a thousand men, the perfect hero "Handsomely Masked Sweet Mask" cannot win this!"[33]

  • "I have always had an inferiority complex stemming from my ugly appearance. To compensate for it, I thought I should at least be beautiful on the inside, so I lived my life adhering to strict moral principles."[34]
  • "In order to preserve the ideals of the people, you can never lose; that condition is absolute."[35]

Интересные Факты

  • What he likes are his fans, justice, missions, skin emollient, and skin toner.[2]
  • What he dislikes are evil, annoying interviews, and irresponsible heroes.[2]
  • He is overworking and has no time to spend on the things he likes.[2]
  • He won the academy award for Best Actor in the film "Love Story Beauty."[2]
  • Sweet Mask is a member of the Hero rank evaluation. He evaluates points to give each hero so they can rise or fall in the ranking system.[2]
  • Сладкая Маска занимал первое место в опросах популярности в мире One-Punch Man в течение 28 недель подряд.[36]
  • Когда Мурата описывая этническую принадлежность персонажей в реальном мире, то заявил, что Сладкая маска будет корейцем..[37]
  • Sweet Mask has dinner shows at the end of the year.[38]

  • Sweet Mask is the only known Mysterious Being the Hero Association had in its employ, albeit unwittingly.

Примечания

  1. OnePunch-Man Манга; Глава 24, страница 65
  2. 2,00 2,01 2,02 2,03 2,04 2,05 2,06 2,07 2,08 2,09 2,10 One-Punch Man Энциклопедия героев; One-Punch Man: Hero Perfection, page 30-31 Ошибка цитирования Неверный тег <ref>: название «datasheet_sweet» определено несколько раз для различного содержимого Ошибка цитирования Неверный тег <ref>: название «datasheet_sweet» определено несколько раз для различного содержимого Ошибка цитирования Неверный тег <ref>: название «datasheet_sweet» определено несколько раз для различного содержимого Ошибка цитирования Неверный тег <ref>: название «datasheet_sweet» определено несколько раз для различного содержимого Ошибка цитирования Неверный тег <ref>: название «datasheet_sweet» определено несколько раз для различного содержимого Ошибка цитирования Неверный тег <ref>: название «datasheet_sweet» определено несколько раз для различного содержимого Ошибка цитирования Неверный тег <ref>: название «datasheet_sweet» определено несколько раз для различного содержимого
  3. One-Punch Man Интервью; Niconico Interview
  4. OnePunch-Man Манга; Глава 103
  5. OnePunch-Man (Аниме); Эпизод 12
  6. One-Punch Man Экстра; Звезда
  7. One-Punch Man Аудиодрама; Аудиодрама#Милая_Маска.E2.80.99s_Super_Sweet_Anguish
  8. 103
  10. OnePunch-Man Манга; Глава 103, страница 4-7 & 14
  13. Ванпанчмен Манга: Том 9. Глава 65
  14. OnePunch-Man Манга; Глава 113
  15. 18,0 18,1
  16. 20,0 20,1 OnePunch-Man Манга; Глава 44, страница 16-18 Ошибка цитирования Неверный тег <ref>: название «chapter_44» определено несколько раз для различного содержимого
  17. OnePunch-Man Манга; Глава 113, страница 15-16
  18. OnePunch-Man Манга; Глава 103, страница 17 - 19
  20. One-Punch Man Omake; A New Wind Blows
  26. One-Punch Man Стрим; 30/5/2018
  27. One-Punch Man Omake; One-Punch Man Holiday Special Chapter

Навигация

Ассоциация героев
Класс S 1. Бласт • 2. Торнадо/Тацумаки • 3. Серебряный клык/Бэнг • 4. Атомный Самурай/Камиказе • 5. Ребёнок-Император • 6. Стальной Рыцарь/Бофой • 7. Кинг • 8. Зомбимен • 9. Технорыцарь • 10. Свинобог • 11. Сверхлитой Темноблеск • 12. Сторожевой пёс • 13. Световой Флеш • 14. Кибер Демон/Генос • 15. Стальная Бита/Бэд • 16. Мастер в Майке • 17. Гомо-Гомо Зек
Класс A 1. Милая Маска • 2. Иайрон • 3. Окамаитачи • 4. Бушидрель • 5. Тяжёлый Танк Фундоши • 6. Синее Пламя • 7. Фокусник • 8. Гатлинг Смерти • 9. Вегетарианец в Майке • 10. Стингер • 11. Двойные Хвостики • 13. Великий Философ • 16. Бабочка DX • 17. Молния Генджи/Генджи • 19. Макс Молния/Макс • 22. Ваншотер • 24. Зелень • 25. Толстобровый Полумесяц • 26. Золотой Шар • 27. Смайлик • 28. Пружинящий Ус • 29. Стоический Нарцисс • 30. Персик Терри • 31. Форте • 32. Теневое Кольцо • 33. Кукловод • 34. Физер • 35. Воздух • 36. Цепная Жаба • 37. СнекКонг Тяжеловес
Класс B 1. Адская Метель(Фубуки) • 2. Реснички • 3. Горная Обезьяна • 6. Дикий Рог • 7. Лысый плащ(Сайтама) • 20. Очкарик • 25. Розовый Шершень • 29. Двойная Дыра • 39. Мастер запаха • 43. Ган Ган • 49. Мясник • 50. Реактивный добряк • 60. Нидл Стар • 61. Клинок Тьмы • 65. Пико • 69. Грустный смайлик • 70. Ловец Тенгу • 71. Капитан Мизуки • 74. Лили Трёхсекционный Цеп/Лили • 77. Кость • 81. Чёрная Дыра в Майке • 93. Гриб • 99. СтрелокАнанасХикикомо-самурай
Класс C 1. Безлицензионный Ездок • 3. Черепаший Супербондаж • 13. Тигр в Майке • 22. Геймпад • 40. Гробовщик в Подтяжках • 66. Питающийся Боец Футоши • 85. Аккамулятор • 89. Красный Шарф • 111. Бронированный клерк • 133. Мехаэспер • 141. Gasmask Cowboy • 179. Эколодед • 221. Динамит • 255. Злобный смайлик • 283. Лошадиная кость • 300. Пойзон • 331. Жужжащий Человек • 347. Hyottoko • 359. Человек-сатурн • 385. КрасноносВодяной ПистолетЧерионИрокез
Неизвестный Класс Девушка в МайкеРокабилли в МайкеГонщик в МайкеАльденте в МайкеПловец в МайкеДжунгли в МайкеМаска в МайкеШляпник в МайкеПандаменУчёный в Майке
Бывшие Герои ВозвратительВыпускник-МагиcтрСерийный Подрывник
Работники АгониНебритый Работник ГАОчкастый Работник ГАОператор Отделения ГА Города CКонсольный Оператор ГАГуичиОператор Основного Отделения ГАМаккойНаринкиСекингалСитчОператор Отделения ГА Города Z